dipdag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Irene Rutten - WaarBenJij.nu dipdag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Irene Rutten - WaarBenJij.nu

dipdag

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 September 2014 | Curaçao, Jan Thiel

een dag vol opgaven, obstakels en hindernissen... Heb het overleefd, maar niet zo goed als ik gehoopt had.
Het begon al met niet uit bed kunnen komen. Heerlijk geslapen, echt super! Maar voelde me alsnog leeg en uitgeput. Al snel kwam ik erachter wat het was:na 2 maanden eindelijk weer ongesteld geworden... Dubbel gevoel, want hoewel dit goed nieuws is omdat ik het nu niet hoef te doen met hormonen, komt het erg vervelend uit omdat ik nu dus en zin heb in alles wat slecht is en omdat ik voor die ochtend weer een afspraak heb met coach Strenge Melvin...
2 paracetamol naar binnen en toch maar gaan. Wat al een overwinning was, want meestal stop ik overal mee als het zover is. Mega buikkrampen, rot misselijk gevoel en pijnlijke rug. Maar deze keer doorgezet. Ontbijt kreeg ik niet geheel weg en heb dan ook de helft van mijn fruit laten liggen. Was vandaag te veel.
Afijn, heuvel 1 dus... tijdens aankleden kwam heuvel 2. Terwijl ik mijn enige sportbroek aantrek die ik heb, scheurt deze natuurlijk uit.... aaaaarrrrrgggghhhh....tuurlijk! Ook dat nog... nog snel aan elkaar genaaid en schietgebedje dat deze hechtingen het tijdens de training uit zouden houden. 3 dubbel ongemotiveerd de auto in met alle sportspullen en alvast zoveel mogelijk voor het werk, want moest gelijk door.
Melvin had er wel zin in en ik wilde niet klinken als een watje, dus zonder zeuren of zagen heel zijn martelgang ondergaan. Natuurlijk stond deze dag volledig in het teken van, hoe kan het ook ander, buikspieroefeningen... Niet echt een fijne combo, maar heb het uitgezeten en heb ook wel kunnen lachen. Moet toegeven dat strenge Melvin wel een goeie is voor mij. Heeft een goed gevoel voor humor en moedigt super aan. En wat ook wel prettig is: hij herinnert mij er steeds aan om adem te halen. Dat klinkt lekker onnozel maar zodra ik mij inspan, ben ik ook geneigd om mijn adem in te gaan houden en dat is met inspannings astma nou net niet echt handig zeg maar. Dus fijn dat er dan iemand naast je staat die steeds zegt: "ademen Irene" "vergeet niet te ademen, door je mond!"
Na de martelsessie nog even uitgestapt op de loopband en nadien gezellig wat gedronken met Eefje.
Snel douchen en op weg naar het werk. Sinds alle veranderingen hier, ben ik er niet meer zo happy en kan ik mij niet meer inzetten zoals ik wil. Vandaag was dat 10x erger omdat ik gewoon een brok chagerijn was... Verging van de hoofdpijn en spierpijn en honger. Drinken en paracetamol werkte helaas niet, dus doorbijten om de dag door te komen.
Nog even boodschapjes voor het eten doen voordat ik naar huis rij. Had echt zin in het eten: broccoli, notenrijst en gegrilde zalm. Lekker lekker! Maar mijn planning werd bruut ontregeld dankzij een lekke band. Nu kan ik die zelf wel verwisselen, mits ik natuurlijk een reserveband heb... Niet dus... Martijn gebeld en dan kun je niks anders doen dan wachten. Hij had een heel stappenplan bedacht over spuitbus halen bij Mangusa, terug naar de auto en dan zover mogelijk proberen te rijden. Nou, na nog geen kilometer verder band weer volledig plat, dus weer aan de kant en toch maar roadservice gebeld. Dat kan wel even duren zei die mevrouw... Tuurlijk, ik wacht wel... hongerig, chagrijnig en wilde me wel weer eens opfrissen.. Martijn moest nodig naar de wc, dus hij naar huis met de boodschappen. Kwam wel terug met een flesje water.
Half uurtje later was roadservice er en kon ik naar huis.
Maar natuurlijk geen zin meer om te koken. Was inmiddels 8 uur wat mijn tijdlimiet is om te eten. Na 8 uur eet ik niet meer. Was er ook zo klaar mee voor die dag, dat ik op de bank in de hoek kroop en echt even moest uithuilen. Dat luchtte wel op. In eerste instantie belde ik Martijn op en zei dat hij maar wat moest halen bij de mac of subway ofzo en dan voor mij een salade. 10 minuten bedacht ik me, heb Martijn gebeld om alleen iets voor zichzelf mee te nemen en ik heb voor mezelf 2 crackers met smeerkaas gesmeerd. Was ook meer dan genoeg.
Daarna snel bedje in want was echt wel klaar met de dag.
Ben blij dat vriendjelief zoveel begrip en geduld met me had vandaag. Dankje schat! you are the best and love ya xxx Ook ben ik toch wel trots dat ik niet toegegeven heb aan mijn vreetkick. Het is niet gegaan zoals moest, maar heb het ook niet super slecht gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Jan Thiel

Weigth Loss Challenge

Na veel wikken en wegen, heb ik uiteindelijk de stap genomen naar een beter en gezonder leven! Door middel van de weight loss challenge van sportschool the challenge wil ik in 13 weken tijd zoveel mogelijk kilo's en centimeters kwijt te raken. Niet alleen vanwege hoe ik eruit zie, maar ook omdat het mijn astma klachten zal verminderen, het zal ook de klachten en bijwerkingen van PCOS verminderen én het vergroot de kans op onze grote droom van ons eigen kindje.

Ik wil als eerste even mijn dank uitspreken naar Duifje en Reinier. Toen ik met Reinier sprak over deze challenge, riep Reinier gelijk: ik sponsor je!!! Dat was voor mij de laatste duw in de juiste richting. Totdat de auto kapot ging... Met het geld wat we hiervoor opzij hadden gezet hebben we de auto moeten laten maken. Zonder auto ben je namelijk niks op dit eilandje. Dus even was ik bang dat ik het niet zou gaan redden om mij voor 1 september in te kunnen schrijven. Gelukkig was daar Reinier weer en zij waren zo lief om mij het geld te lenen zodat ik deze uitdaging aan kon gaan. Dus ben ik mij in gaan schrijven en begonnen aan misschien wel de zwaarste uitdaging voor mij op dit moment.

Ik ben ook veel dank verschuldigd aan buurvrouw Eefje van Dartel. Zij bracht deze challenge onder mijn aandacht en bleef porren totdat ik mij eindelijk inschreef. Thanx dushi!

Tot nu toe veel positieve reacties gehad en ik bedacht me toen dat het misschien een idee was om een kleine blog op te zetten zodat jullie mij deze weken kunnen volgen. Alle aanmoedigingen zijn meer dan welkom, als ook financiele steun. Het 'anders' eten kost hier nog meer als in Nederland en is dus voor ons best een flinke kluif gezien onze financiele stand. Hopelijk lezen jullie deze blog met zoveel plezier als dat ik hem schrijf!

Recente Reisverslagen:

20 September 2014

Jetlag en spporten

09 September 2014

Afgebeuld....

08 September 2014

Moment of truth....

07 September 2014

Auw....

06 September 2014

Eerste spierpijnen....
Irene

voor iedereen die nieuwsgierig is hoe het mij de komende 3 maanden vergaat met de Weight Loss Challenge. Afgelopen maandag, 1 september ben ik gestart bij sportschool The Challenge. Zij bieden 3 maanden lang voedingsbegeleiding en sportbegeleiding aan in een soort strijd wie de meeste kilo's zal verliezen. Ik had eerst een andere blog gemaakt, maar die was zeer beperkt en ik vond het erg jammer dat je geen reactie's kon plaatsen. Na lang zoeken, toch maar hier want het is toch uiteindelijk ook een reis. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 3736

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 December 2014

Weigth Loss Challenge

Landen bezocht: