Eerste weging + meting - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Irene Rutten - WaarBenJij.nu Eerste weging + meting - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Irene Rutten - WaarBenJij.nu

Eerste weging + meting

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

31 Augustus 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Vandaag was de eerste dag. Ik zag mijn andere "lotgenoten" en met 1 vrouw klikte het gelijk! Beide weten we dat het nodig is en beide hopen we uit deze groep een "sportbuddy" te halen zodat we elkaar kunnen aansporen om te gaan en blijven gaan!

Het was zo op het eerste gezicht een leuke en gevarieerde groep, met veel verschillende mensen, achtergronden en wensen. Vooral dames en 1 man.

We kregen veel informatie over voeding en bewegen en wat er van ons verwacht word. 3x per week de sportschool in en dan ook een paar keer meedoen aan groepslessen die je hartslag lekker omhoog gooien.
En toen was het moment daar: op de gevreesde weegschaal.... Mijn gewicht wist ik, dus dat was niet zo heel erg ook al is het veeeeeelste veel. Momenteel weeg ik 110,5 kilo. Overbodig om te vertellen is dat mijn BMI enzo ook niet goed waren. Gelukkig viel het vetpercentage rond mijn buik, daar waar het de meeste problemen oplevert, mee. Ik zit aan de maximale 9 van normaal. Dat kan dus alleen maar minder gaan worden!

Waar ik wel heel erg van schrok, was van mijn lichamelijke leeftijd. Vraag me niet precies hoe ze het berekenen maar ik kwam uit op een lichamelijke leeftijd van 61.... 61!!!! Hier schrok ik toch wel heel erg van... Ik maak wel eens grapjes dat ik me 60 voel, maar dat grapje heeft nu een hele andere lading...

Iedere maandag ochtend of maandag avond worden we nu gemeten en gewogen. Hopelijk zien we snel resultaat en ben ik straks op zijn minst een jaar of 40

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Jan Thiel

Weigth Loss Challenge

Na veel wikken en wegen, heb ik uiteindelijk de stap genomen naar een beter en gezonder leven! Door middel van de weight loss challenge van sportschool the challenge wil ik in 13 weken tijd zoveel mogelijk kilo's en centimeters kwijt te raken. Niet alleen vanwege hoe ik eruit zie, maar ook omdat het mijn astma klachten zal verminderen, het zal ook de klachten en bijwerkingen van PCOS verminderen én het vergroot de kans op onze grote droom van ons eigen kindje.

Ik wil als eerste even mijn dank uitspreken naar Duifje en Reinier. Toen ik met Reinier sprak over deze challenge, riep Reinier gelijk: ik sponsor je!!! Dat was voor mij de laatste duw in de juiste richting. Totdat de auto kapot ging... Met het geld wat we hiervoor opzij hadden gezet hebben we de auto moeten laten maken. Zonder auto ben je namelijk niks op dit eilandje. Dus even was ik bang dat ik het niet zou gaan redden om mij voor 1 september in te kunnen schrijven. Gelukkig was daar Reinier weer en zij waren zo lief om mij het geld te lenen zodat ik deze uitdaging aan kon gaan. Dus ben ik mij in gaan schrijven en begonnen aan misschien wel de zwaarste uitdaging voor mij op dit moment.

Ik ben ook veel dank verschuldigd aan buurvrouw Eefje van Dartel. Zij bracht deze challenge onder mijn aandacht en bleef porren totdat ik mij eindelijk inschreef. Thanx dushi!

Tot nu toe veel positieve reacties gehad en ik bedacht me toen dat het misschien een idee was om een kleine blog op te zetten zodat jullie mij deze weken kunnen volgen. Alle aanmoedigingen zijn meer dan welkom, als ook financiele steun. Het 'anders' eten kost hier nog meer als in Nederland en is dus voor ons best een flinke kluif gezien onze financiele stand. Hopelijk lezen jullie deze blog met zoveel plezier als dat ik hem schrijf!

Recente Reisverslagen:

20 September 2014

Jetlag en spporten

09 September 2014

Afgebeuld....

08 September 2014

Moment of truth....

07 September 2014

Auw....

06 September 2014

Eerste spierpijnen....
Irene

voor iedereen die nieuwsgierig is hoe het mij de komende 3 maanden vergaat met de Weight Loss Challenge. Afgelopen maandag, 1 september ben ik gestart bij sportschool The Challenge. Zij bieden 3 maanden lang voedingsbegeleiding en sportbegeleiding aan in een soort strijd wie de meeste kilo's zal verliezen. Ik had eerst een andere blog gemaakt, maar die was zeer beperkt en ik vond het erg jammer dat je geen reactie's kon plaatsen. Na lang zoeken, toch maar hier want het is toch uiteindelijk ook een reis. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3729

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 December 2014

Weigth Loss Challenge

Landen bezocht: